Populära produkter

  • Vit

    Vit dregelhaklapp. Enfärgad. Mellanlager i polyester. Två knappar för...

    35 kr
  • Gråmelerad

    Gråmelerad dregelhaklapp. Enfärgad. Mellanlager i polyester. Två knappar...

    35 kr
  • Svart

    Svart dregelhaklapp. Enfärgad. Mellanlager i polyester. Två knappar för...

    35 kr
  • Grå

    Grå dregelhaklapp. Enfärgad. Mellanlager i polyester. Två knappar för...

    35 kr

Köpvillkor Dregelhaklappar.se

Allmänt

För att få handla hos Dregelhaklappar.se (Barnfamiljen AB, Åkra 201, 748 94 Örbyhus. Org.nr: 556898-6706, Tel: 018-337030, E-postadress: info@dregelhaklappar.se) måste du vara 18 år eller äldre. Barnfamiljen AB följer GDPR (The General Data Protection Regulation) och DAL (lag om Distansavtal och Avtal utanför affärslokaler).

Frakt

Frakt 19:- tillkommer varje order

Priser

Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms (f.n. 25%), exklusive fraktkostnad.

Reservationer

Dregelhaklappar.se reserverar sig för slutförsäljning samt de varor som kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida och förbehåller sig även rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Minimiorder

Vi tillämpar inget lägsta orderbelopp. Alla ordrar är välkomna.

GDPR, The General Data Protection Regulation

Från och med 25 maj 2018 gäller en ny dataskyddsförordning. GDPR är en förordning som ger dig som kund större kontroll över dina personuppgifter och garantier om att vi som svenskt företag skyddar din information. Barnfamiljen AB, 556898-6706, Dregelhaklappar.se, (nedan nämnt bolaget) följer GDPR. Bolaget bygger förtroende och har modern transparens mellan företaget och dig som kund. Personuppgifter är just precis vad namnet indikerar – personliga. Genom att godkänna köpvillkoren godkänner du (uttryckligen genom specifik, välinformerad och otvetydig indikation) om medgivande.

Ditt rätt till tillgång

Du som kund har rätt att få tillgång till dina personuppgifter och få veta hur dessa används av bolaget, efter att de har blivit insamlade. På begäran av dig som kund tillhandahåller bolaget gratis och i elektroniskt format en kopia av personuppgifterna. Bolaget skickar enbart kunduppgifter till kunden, ej på begäran av tredje part eller utomstående. Vid specialfall, dödsbo, brottsutredning etc. vänligen kontakta bolaget.

Din rätt att bli bortglömd

Om du inte längre vill vara kund eller återkallar det samtycke som du gett bolaget (genom att ta tillbaka ditt godkännande av köpvillkoren), har du rätt att få din information raderad. Detta sker kostnadsfritt.
Bra att veta: Kopplingen mellan produkt och kund tas bort. Bolaget har efter återkallelse begränsad möjlighet att t.e.x. fullfölja reklamationsärende eftersom din uppgifter är permanent raderade. Det är viktigt att innan radering säkerställa att ev. kvitto finns i orginal eller digital kopia. Bolaget kan skicka digital kvittokopia - detta måste dock framgå innan/vid begäran om att bli bortglömd.

Dataöverföring till annan

Du har rätt att överföra din data från bolaget till annan. Detta sker i ett vanligt (text) och maskinläsbart format (semikolonseparerad textfil).

Din rätt att bli informerad

Bolaget informerar dig som kund alla typer av insamling av personuppgifter. Upplysningen sker innan informationen sker, i dessa köpvillkor. Genom att klicka i en kryssruta gör du ett aktivt val att dina data får samlas in. Detta samtycke är frivilligt.

Din rätt att få uppgifter korrigerade

Bolaget säkerställer att du som kund kan få dina uppgifter uppdaterade om dessa är inaktuella eller felaktiga. Detta sker efter förfrågan till bolaget. Du som kund kan även själv ändra dina uppgifter efter att du loggat in.

Begränsa behandling av uppgifter

Du som kund kan begära att dina uppgifter inte behandlas. Uppgifterna finns kvar, men får inte användas. Detta tar inte bort dina uppgifter - de avaktiveras.

Invändning mot direktmarknadsföring

Du som kund har rätt att stoppa behandlingen av dina personuppgifter, med syfte att använda dem för direktmarknadsföring. Direktmarknadsföring hos bolagt innebär nyhetsbrev och ett till två årliga informationsbrev om branschen/företaget. Efter begäran stoppas behandling. Innan start av prenumeration och i varje nyhetsbrev framgår hur du stoppar vidare utskick.

Rätten att meddelas

Säkerhet är viktigt. Om det förekommit dataintrång som omfattar dina uppgifter som kund har du rätt att få vetskap om detta inom 72 timmar efter det att personuppgiftsbrottet blev känt. Dataintrång polisanmäls.

Personuppgiftspolicy

Barnfamiljen AB / Dregelhaklappar.se samlar in vanliga personuppgifter. Förnamn, efternamn, postadress, postnummer, postort, land, mobiltelefonnummer, telefonnummer, e-postadress, kön - i de fall kunden angivit. Bolaget samlar inte in personnummer eller känsliga uppgifter såsom etniskt ursprung, politisk åsikt, religionsåskådning eller sexuell läggning. Vid genomförd order loggas IP-nummer och tidpunkt. Bolaget förvarar personnuppgifter på säker server hos svenska internetleverantören Binero AB. Bolaget sparar personuppifter i maximalt 1 år vilket sammanfaller med garantitid.

Uppgiftsskyddsombud

Uppgiftsskyddsombud är en av bolagets delägare. För mer information, vänligen ring 018-337030

DAL, lag om Distansavtal och Avtal utanför affärslokaler

Ångerrätt enligt DAL

Du har rätt att ångra ditt köp utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din försändelse

Vill du utöva ångerrätten kan du meddela oss genom att ange ditt För- och Efternamn, Adress, Telefonnummer och E-postadress och välja något av följande alternativ;
- Skicka ett brev med post till Barnfamiljen AB, Åkra 201, 748 94 Örbyhus
- Skicka ett e-postmeddelande till info@dregelhaklappar.se

På konsumentverkets hemsida finns även ett Standardformulär som du kan använda.

Barnfamiljen AB bekräftar utan dröjsmån via e-post att meddelandet mottagits.

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut, alltså senast 14 dagar efter att du mottog din försändelse.

Utövar du din ångerrätt ska varan återsändas till Barnfamiljen AB utan onödigt dröjsmål, och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet.

Verkan av utövad ångerrätt

Om du utövar din ångerrätt kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig, inkl. vår frakt (fn. 19:-). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi använder samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt vid köpet, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Retur vid ångrat köp

Ångrar du ditt köp enligt ovan information, betalar du som kund returfrakten. Du väljer själv det fraktbolag som passar dig bäst, är närmst geografiskt eller billigast (t.ex. DHL, PostNord, Schenker m.fl.)

Återbetalning av vara, efter ångrat köp

Dregelhaklappar.se återbetalar till fullo order efter ångrat köp. Detta sker senast 14 dagar efter mottagen information om Ångrat köp från dig som kund. Återbetalning sker dock ej tidigare än efter att varan kommit i retur till Syskonhuset eller om du som kund kan visa att varan återsänts (t.ex. sändningsnummer från fraktleverantör), beroende på vilket som inträffar först.

Värdeminskningsavdrag

I DAL, lag om Distansavtal och Avtal utanför affärslokaler, framgår att om du som kund ska ersätta Syskonhuset för varans värdeminskning i den mån minskningen beror på att du som konsument hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

I praktiken: Du får öppna varan och kontrollera den. Gör du mer än vad som anses nödvändigt för att kontrollera varans egenskaper eller funktion sker bedömning av värdeminskning därefter, i varje enskilt fall.

Tips och råd

Var t.ex. rädd o varans originalförpackning och öppna den försiktigt. Slit inte sönder den om du är osäker på ditt köp eller behöver kontrollera varan. Med originalförpackning menas produktens omslutande kartong från fabrik. Inte omslutande postemballage, omslutande orderpåse eller leveranskartong.
Vid retur, vänligen packa varan omsorgsfullt så inga ytterligare returfraktskador uppkommer.

Reklamation

Maila oss dina kontaktuppgifter, bild på reklamationen (skadan?) och ditt ordernummer. Generellt gäller: Skulle en vara ha fabrikationsfel, om du fått fel vara eller fel antal skickar vi dig en ny vara eller så får du pengarna tillbaka. Dregelhaklappar.se står för kostnaden av returfrakten och fraktkostnad för en ny vara. Eventuell återbetalning sker alltid efter till Dregelhaklappar.se mottagen retur.

Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Barnfamiljen AB följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Tvistlösning online vid konsumenttvister, ODR

Tvister som härrör från onlineförsäljning mellan en konsument och en näringsidkare kan föras till EU:s plattform för tvistlösning, ODR.

ODR-plattformen tillhandahålls av EU. Den underlättar ett oberoende, opartiskt, öppet, effektivt, snabbt och rättvist förfarande vid lösning av tvister, utanför domstol, mellan konsumenter och näringsidkare på nätet. ODR-plattformen hittar du på http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Klarna köpvillkor

Beroende på vilken Klarna-tjänst du valt finns olika köpvillkor. Du hittar dem alla här: https://www.klarna.com/se/villkor
Vid frågor om din faktura, kortbetalning eller andra Klarna-tjänster, kontakta Klarnas kundtjänst. Telefon 08-120 120 10.

Leverans

Dregelhaklappar.se väljer det fraktbolag som är mest fördelaktigt utifrån vikt och volym. Både miljö- och kostnadsmässigt. Generellt gäller:
Upp till 1 kg: PostNord Varubrev klass 1
Skrymmande upp till 1 kg: DHL Servicepoint (närmsta utlämningställe)
Över 1 kg: DHL Servicepoint (närmsta utlämningställe)
Över 20 kg: DHL Home Delivery (hemleverans, tid avtalas med DHL som aviserar via telefon eller SMS)

Dregelhaklappar.se förbehåller sig rätten att vid oförutsedda händelser ej leverera, eller invänta att leverera. Det kan t.ex. vara osäkerhet om beställarens betalningsförmåga, natur- och olyckshändelser (ex. skogsbranden i Västmanland), bortom Syskonhusets kontroll vad gäller extern lagerstatus hos leverantör (t.ex. en utgående produkt eller slut i lager).

Dregelhaklappar.se meddelar alltid beställaren utan tidsfördröj nya omständigheter runt lagd order.

Eventuellt fel leveransen (ordern), fel antal, felpackning eller saknad produkt ska anmälas till Dregelhaklappar.se senast 3 dagar efter mottagen vara. Transportskada? Se Transportskada längre ned.

Ej uthämtat paket kostar 79:-

För paket som ej hämtats ut och kommer i retur till oss debiteras en avgift för outlöst paket på 79 kr. Det motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet, mottagit det i retur, emballageförlust samt ompackning på lagret. Denna avgift faktureras via Klarna eller löses på annat sätt vid kreditering / återbetalning av ordern. Om fakturan ej betalas tillkommer en påminnelseavgift. Betalas inte fakturan efter påminnelsen, går ärendet vidare till inkasso.

Kan du inte hämta ut ditt paket, vänligen kontakta oss.

Transportskada

Transportskada skall anmälas till Dregelhaklappar.se senast 3 dagar efter mottagen vara. Dregelhaklappar.se packar omsorgsfullt, men ibland hanteras paketen ovarsamt av transportör - det är därför viktigt att du anmäler transportskadan direkt. Anmälan av transportskada skall innehålla en tydlig bild på skadan samt order- eller fakturanummer.
Kontakta oss för mer detaljer.

Garanti

1 års garanti
6 månader garanti på dragkedjor och knappar.

Garanti gäller ej:
- Vid för produkten normalt slitage
- Vid olyckshändelse efter mottagen vara
- Vid oaktsamhet eller vanvård
- Om du ej följt tvättråd eller skötselråd

Viktigt att tänka på

Följ tvättråden. Fel som uppkommer p.g.a. felskötsel eller -användning anses ej vara ett garantiärende.

Personuppgifter

För att kunna handla hos oss måste du registrera dig som kund. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Om du handlar i annan persons namn eller använder annan persons personnummer utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Dregelhaklappar.se, kommer du att polisanmälas.

Bedrägeri

Försök till bedrägeri polisanmäls.

E-postregister

Din e-postadress förblir skyddad hos Dregelhaklappar.se. Den säljs till eller utnyttjas inte vidare hos annan part. Dregelhaklappar.se förbehåller sig dock rätten att en till två gånger per år skicka ut ett allmänt Nyhetsbrev till ALLA våra kunder. Vill du inte ha det, kan du enkelt avregistrera dig i nyhetsbrevsmailet.

Cookie och "Cookielagen"

Cookielagen är en paragraf i "Lagen om elektronisk kommunikation" (närmare bestämt LEK kap 6 §18). Paragrafen är en del av implementationen av ett EU-direktiv. Hos bolaget finns ingen krysruta att "acceptera cookies och läsa ett avtal innan cookies får installeras", i och med att en begäran av order anses, enligt lagen, vara underförstått att tillåta cookie. Som en underförstådd (implicit) begäran räknas när du som besökare t.ex. begär funktionerna Kom ihåg mig, Spara mina inloggningsuppgifter, Lägg i kundvagnen, Logga in.

Frågor?

Har du några frågor eller funderingar kring våra köpvillkor eller produkter är du välkommen att kontakta oss på info@dregelhaklappar.se eller telefon 018-337030